כ-30 רקטות נורו לגליל העליון, בנס אין נפגעים

אתר קול חי No Comments on כ-30 רקטות נורו לגליל העליון, בנס אין נפגעים

חיזבאללה ירה אמש מטח כבד של כשלושים רקטות לעבר הגליל העליון. חיזבאללה הודיע שמדובר בתגובה על התקיפות האחרונות של ישראל בכפרים בלבנון ובייחוד התקיפה בא-נבטיה. בדיווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית המקורבת לחיזבאללה נטען כי המטח האחרון לצפון שוגר לעבר בסיס ליד מירון שטרם הותקף

צילום: Ayal Margolin/Flash90
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארגון הטרור חיזבאללה ירה אמש מטח כבד של כשלושים רקטות לעבר הגליל העליון. בחסדי שמיים לא דווח על נפגעים או נזק. המטח יועד לפגוע ככל הנראה באחד מבסיסי צה"ל באזור. רקטה אחת יורטה והיתר נפלו בשטחים פתוחים.

חיזבאללה הודיע שמדובר בתגובה על התקיפות האחרונות של ישראל בכפרים בלבנון ובייחוד התקיפה בא-נבטיה. בדיווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית המקורבת לחיזבאללה נטען כי המטח האחרון לצפון שוגר לעבר בסיס ליד מירון שטרם הותקף.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ממשיך ללחוץ את ישראל בכל הנוגע ללחימה ובהצהרה הלילה בבית הלבן אמר, כי הוא עובד קשה כדי להביא להפסקה מתמשכת בלחימה, על מנת לאפשר עסקה לשחרור חטופים והכנסת סיוע הומניטרי נוסף לרצועה.

ובתוך כך, הנשיא האמירקני הגיב הלילה להחלטתו של התובע שחקר את פרשת המסמכים המסווגים שנמצאו בביתו, והחליט שלא להעמידו לדין אך כתב בדו"ח שלו כי "הזיכרון של מר ביידן היה מוגבל באופן משמעותי". ביידן אמר: "אני אדם מבוגר ואני יודע מה אני עושה. הזיכרון שלי בסדר גמור ואני האדם המתאים ביותר במדינה הזו להיות נשיא".

יחד עם זאת, בהמשך, כשדיבר הנשיא על המלחמה ברצועת עזה, הוא כינה את נשיא מצרים א-סיסי, "נשיא מקסיקו".

מזכ"ל האו"ם גוטרש מביע דאגה מפעולה צבאית ישראלית ברפיח, ואומר, כי פעולה שכזו תגביר את הסיוט ההומניטרי, עם השלכות אזוריות".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף ואמר: "הפסקת אש פירושה דבר אחד: להשאיר את הטרוריסטים של חמאס בשלטון. כל עוד חמאס שולט בעזה, אין מקום לדון בפתרונות עתידיים כלשהם,. ארדן פנה לגוטרש והוסיף, "כמזכ"ל האו"ם, עליך להוביל קמפיין שלא מבטיח את הישרדותו של חמאס, אלא קורא לחמאס להסגיר את עצמו ולשחרר באופן מיידי, את כל החטופים".

העסקה לשחרור החטופים: מנהיג חמאס בעזה יחיא סינואר שנמלט מידי יום בין מנהרות הטרור בעזה, נמצא בנתק עם צמרת חמאס בחו"ל, כבר כמה שבועות, ובשל כך אינו היה מעורב בניסוח הסופי של תשובת חמאס בנוגע לעסקה.

אמש הגיעה לקהיר משלחת של חמאס, בראשות סגנו של סינואר, חליל אל חיה, כדי לנסות ולקדם את המשא ומתן. בישראל התכנסו הלילה חברי קבינט המלחמה בכדי לדון בעסקה, כאשר לאחר מכן התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב יותר. הישיבה הייתה קצרה בשל התארכות ישיבת קבינט המלחמה. על פי הדיווח, שר הביטחון והרמטכ"ל עזבו באמצע את הישיבה.



0 תגובות